Gdzie i kiedy powinno się złożyć wniosek o emeryturę pomostową? O emeryturę pomostową wniosek można złożyć:
Wszystkie dokumenty dotyczące emerytury pomostowej należy złożyć do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nie wcześniej niż 30 dni przed spełnieniem warunków do przyznania świadczenia pomostowego lub przewidywaną datą przejścia na emeryturę. W sytuacji kiedy wniosek zostanie złożony wcześniej, ZUS zadecyduje o odmowie przyznania emerytury pomostowej z racji warunków, które nie zostały dopełnione.
>>> Czy dorabiając można stracić emeryturę? Kogo i jakie obowiązują limity? <<<
W przypadku kiedy wniosek zostanie złożony w ciągu kilku miesięcy po spełnieniu wymogów emerytalnych, prawo do świadczenia będzie ustalane od miesiąca kiedy wniosek został złożony.
Po sprawdzeniu wniosku i wszystkich dokumentów ZUS wyda decyzję w terminie 30 dni od wyjaśnienia ostatniej okoliczności, niezbędnych do wydania decyzji.
Oczywiście od decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych można się odwołać. Można zrobić to bezpłatnie. Odwołanie wnoszone jest do sądu okręgowego – sądu pracy i ubezpieczeń społecznych. Należy tego dokonać poprzez jednostkę organizacyjną ZUS, która wydała decyzję w terminie miesiąca od dnia wydania decyzji.
Czytaj także
>>> Co robić na emeryturze i jak się do niej przygotować? Poradnik<<<